O mnie

Maluję z przerwami od 1994 r., najpierw były to figurki Games Workshop / Citadel Miniatures (Warhammer 40k, Warhammer Fantasy Battle, Warmaster, Epic Warhammer 40k, Mordheim), dopiero później odkryłem figurki innych producentów. W przeszłości zajmowałem się także wykonywaniem makiet terenu i malowaniem całych armii na zlecenie. Obecnie maluję pojedyncze modele qłównie dla własnej przyjemności. Cały czas staram się podnosić swoje umiejętności malarskie i modelarskie. Zwykle maluję farbami akrylowymi, ale czasami używam farb olejnych oraz aerografu. Mam podstawowe przygotowanie w malarstwie tradycyjnym / rysunku oraz projektowaniu wnętrz co mi trochę pomaga przy tego typu zajęciach.

Jeżeli chodzi o programowanie to zaczęło się to w połowie lat 90-tych na Atari STe (co prawda miałem wcześniej Atari 8-bitowe, ale to było bardziej granie niż cokolwiek innego). Na początku programowałem w GFA-Basic, potem assemblerze m68k, na końcu zacząłem się uczyć języka C (czego nie żałuję do dnia dzisiejszego).
Głównym motorem napędowym było nauczenie się programowania gier. Nie było to łatwe w tamtych czasach ze względu na brak ogólnego dostępu do internetu, nie była także dostępna literatura na ten temat. Imponowały mi też dokonania ludzi związanych z demosceną komputerową oraz pierwsi programiści gier komputerowych. Ze względu na małą ilość gier na 16/32 bitowe Atari zacząłem portować amatorsko gry na 16/32 bitowe Atari i eksperymentować z modułami MIDI (istniejące porty gier na Atari miały co prawda efekty dźwiękowe, ale były pozbawione muzyki).
W międzyczasie komputery klasy PC zaczęły zdobywać coraz większy udział w rynku i zacząłem programować aplikacje na system Windows / Linux (głównie w C/C++). Było to głównie projektowanie i programowanie graficznych interfejsów użytkownika w różnych natywnych i przenośnych API oraz akcelerowana sprzętowo grafika komputerowa (DirectX, OpenGL).

Obecnie pracuję jako programista portingowy przy przenoszeniu gier na różne systemy operacyjne / platformy / konsole (PC (Windows / Linux/ SteamOS), konsole nowej generacji (PS4 / XBox One) i inne).

Paweł Góralski / Saulot

Tutaj można sobie obejrzeć mój profil w serwisie LinkedIn.

Obecnie jestem w rankingu malarzy figurkowych portalu CoolMiniOrNot.



Wpisy według miesięcy