Jam API, brakująca instrukcja obsługi
Aloha!
W przerwie od ‘pralki’ udało mi się ukończyć artykuł opisujący API oraz sposób korzystania z pluginów Jam player’a we własnych programach/grach/demach.
Na potrzeby artykułu powstał też wrapper w języku C, który powinien ułatwić życie koderom.
Co to oznacza? W sposób bardzo łatwy i szybki można odtwarzać dużą ilość formatów muzycznych z różnych platform na komputerach Atari ST/STe/TT/Mega/Falcon030, jest w czym wybierać. Pełna lista jest na oficjalnej stronie Cream. Są gotowe pluginy w wersji pod CPU i DSP, które leżą i aż proszą się o użycie.
Przykładowy kod jak i wrapper jest na licencji MIT, czyli prorodzinnej / humanitarnej. Są też dodatkowe rzeczy typu obsługa plików, wykrywanie maszyny w trakcie wykonania programu (wszystko co potrzebne jest wrzucone do jednej strukturki, nie trzeba już nurkować w ‘ciastkach’ – bo Atari ST i pochodne, jeżeli nie wiecie, jako jedyne na świecie mają wbudowany słoik z ciastkami (Cookie Jar), i to nie jest żart :)), własny startup dla gcc 4.xx (żeby binarki były chudsze, pozatym wiadomo, że biblioteka standardowa C jest dobra dla dziewczyn ;)) i wiele innych ciekawych rzeczy.
Tutaj jest link do artykułu. Artykuł jest po angielsku. Jak ktoś mdleje na widok C albo asemblera to niech lepiej nie klika. ;)
O wpisie
Aktualnie czytasz “Jam API, brakująca instrukcja obsługi,” wpis w [nokturnal].
- Opublikowano:
- 4 February 2012 22:59 PM
- Kategoria:
- Atari 16/32 bit, development, Falcon 030, ST/STe, TT, Programowanie gier, Wieści
Komentarze są zamknięte
Aktualnie komentarze nie są aktywne dla tego wpisu.