GrafX2 2.2 beta na Atari już dostępny!

GRAFX2_hatari2GrafX alternatywny skinGrafX2 ekran tytułowyGrafX2 w akcji na Atari Falcon z CT60 (640x480@8 bit)Grafx2 makro edycja, ładowanie pliku GIFScreenshot, Hatari emulator 320x240px 8-bit modeGrafX2 jest programem graficznym do obrazów bitmapowych inspirowany programami Deluxe Paint i Brilliance znanych z Amigi. Wyspecjalizowany w rysunku w 256 kolorach, posiada dużą ilość narzędzi i efektów odpowiednich dla pixel artu, grafiki do gier i każdej innej szczegółowej grafiki rysowanej przy użyciu myszy. Program jest głównie rozwijany na Linuksie i Windows, ale jego kod jest przenośny i powstały wersje na wiele innych platform.

Teraz jest już dostępny na 32 bitowe Atari (Falcon030/TT i pokrewne):

Więcej informacji w załączonej dokumentacji oraz na stronie projektu GRAFX2.

Minimalne wymagania
Atari Falcon (najlepiej z akceleracją sprzętową), 14mb ST-RAM lub inna, odpowiednia maszyna, która jest w stanie wyświetlić minimalnie rozdzielczość 320×200 w trybie 8 bit (256 kolorów). Binarka uruchamia się na zwykłym Falconie 030, ale nie bądź zawiedziony po jej uruchomieniu ;).
GRAFX2 działa pod systemami operacyjnymi TOS/MiNT (1.16.x/1.17.x) i była testowana na Falcon030 + CT60(66,6mhz, 14mb ST-RAM/64 TT-RAM), standardowy Falcon030 z 4mb/14mb ST-RAM, monitory RGB/VGA, emulator HATARI. Możliwe, że zadziała także na Atari TT, jednakże nie miałem jak go przetestować.

Dodatkowe uwagi
Ta wersja ze wszystkimi kodami źródłowymi (w takiej postaci jakiej są) zgodnie z licencją GPL. Aktualizacje można sprawdzać na oficjalnej stronie projektu GRAFX2: http://code.google.com/p/grafx2.
Przed zgłoszeniem błędu proszę o sprawdzenie listy problemów na oficjalnej stronie. Zmiany, które są w archiwum z kodem źródłowym nie ma jeszcze w repozytorium SVN projektu. Powinny się pojawić wkrótce wraz naprawionymi Makefilami do kompilacji natywnej i skrośnej.
Fonty TTF, są wyszukiwane dodatkowo w folderze C:/BTFONTS (folder NVDI).
Ważne: Program można uruchomić pod FreeMiNT’em z ochroną pamięci. Jednakże trzeba przed uruchomieniem wprowadzić z konsoli polecenie: “flags -S ./GRAFX2.TTP” (tylko raz) .

W archiwum znajdują się dwa pliki wykonywalne:
– z aktywną funkcjonalnością warstw (GRAFX2.TTP)
– wyłączoną funkcjonalnością warstw (GRAFX2NL.TTP).
Nieaktywne warstwy są rekomendowane dla słabszych komputerów.

Kilka uwag dla komputerów z mniejszymi możliwościami i monitorów RGB:
1) Trzeba uruchamiać tylko wersję bez obsługi warstw (GRAFX2NL.TTP).
2) Upewnij się, ze uruchamiasz system z wciśniętym klawiszem CONTROL podczas bootowania, co spowoduje, że RAM nie zostanie zagarnięty przez inne aplikacje.
3) Zredukuj liczbę stron UNDO (UNDO pages) do 1 i wyłącz backupy (wygląda na to, że to nie działa w obecnej wersji, nie mogłem wyłączyć backupów, jest to błąd w aplikacji).
4) Żeby uruchomić GRAFX2 na monitorze RGB kilka ustawień w GFX2.INI musi zostać zmienionych: domyslny tryb graficzny(default video) musi zostać zmieniony do 320,200, i tryb ekranu (screen mode) musi zostać zmieniony na fullscreen.
5) Ustawienie parametru “Merge_movement” w GFX2.INI może dużo zmienić – jest to częstotliwość raportowania ruchu kursora myszy. Zwiększająć jego wartość tracimy precyzję rysowania. Każdy ze standardowym Falconem/TT powinien spróbować ustawienie wartości 20.

Znane błędy
– Niektóre formaty z innych platform niż Atari nie zostały w pełni przetestowane. Następujące: PNG,
BMP, NEO, PI1, PC1, GIF zostały przetestowane i powinny działać prawidłowo.
– Ładowanie 24/32 bitowych plików PNG powoduje załamanie aplikacji. Prawdopodobnie
problem z libpng.
– Skrypty Lua nie działają prawidłowo, ale nie wyłączyłem ich obsługi.
– Nie wszystko zostało dokładnie przetestowane. Jeżeli znalazłeś błąd, to zgłoś go do oficjalnego trackera błędów projektu GRAFX2.

Mała aktualizacja: Przepakowałem archiwum z plikami wykonywalnymi, gdyż niektórzy użytkownicy mieli problemy z jego rozpakowaniem.


O wpisie